حمام‌های کم ‌هزینه نباید زیبایی کمتری نسبت به مدل‌های گران‌تر داشته باشند. از مدل‌های جذاب با طراحی داخلی هیجان انگیز گرفته تا بازسازی‌ فضای حمام با الهام از افراد مشهور که در اینستاگرام دیده می‌شوند، طراحی‌های مختلفی برای دکوراسیون حمام مملو از فضاهای الهام‌بخش و مقرون به صرفه وجود دارد. خبر خوب این است که بودجه‌ شما برای تغیر دکوراسیون حمام مهم نیست. چراکه اکثر ایده‌های حمام مدرن با قیمتی مقرون به صرفه قابل دستیابی هستند. به‌طوری که می‌توانید بدون نیاز به استخدام یک پیمانکار یا طراح داخلی، داغ‌ترین و جذاب ترین طراحی ها را برای یک دکور حمام زیبا داشته باشید. اگر به دنبال داشتن همچین فضایی هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای طراحی دکوراسیون حمام مدرن با هزینه مناسب

۱- از مواد و تجهیزات ارزان استفاده کنید

همواره تهیه و یا استفاده از یک وسیله یا شیء گران، نمی‌تواند تضمین کننده زیبایی آن باشد. بدون نیاز به استخدام طراح دکوراسیون و یا حتی معمار، می‌توانید به داشتن یک حمام مدرن فکر کنید. در ابتدا باید به فکر خرید لوازم دکوری و لوازم مورد نیاز حمام با قیمت مناسب باشید. این کار با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دستیابی است. در ادامه می‌توانید طرح موردنظر خود را بر اساس طراحی حمام افراد مشهور و یا گردش در آپارات یا یوتیوب تعیین کنید. مزیت این کار صرفه‌جویی آشکار در هزینه و نیروی کار است. چراکه نیروی کار شما هزینه‌ای است که برای دیدن ویدئو در اینترنت می‌کنید و خرید وسایل موردنیاز حمام از حراجی ها یا سایت های موردنظر، کل هزینه‌ای است که باید برای آن پرداخت کنید.

۲- با یک سطل رنگ شروع کنید

از بژ خنثی زیبا گرفته تا رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای تیره، رنگ‌آمیزی دیوار در صدر فهرست برای تغیر دکوراسیون حمام‌ شیک با بودجه مناسب است. بسیاری از ایده های سرویس ارزان قیمت وجود دارد که اجرای آن را هم آسان و هم شیک می کند. فقط به رنگ کردن دیوارها با یک سایه فکر نکنید. درعوض، ایده‌های مختلف رنگ سرویس را بررسی کنید که با مکان، انواع رنگ، بافت‌ها و تکنیک‌ها آزمایش می‌شوند. به عنوان مثال، در حالی که رنگ گچی می تواند ظاهری روستایی به حمام شما ببخشد، یک شابلون گلدار می تواند جزئیات زیبای روستایی را به دکوراسیون حمام شما اضافه کند.

برای اینکه این دکوراسیون حمام مقرون به صرفه و کم هزینه باشد، بهترین رنگ برای حمام باید مقاوم در برابر رطوبت و بخار، قابل شستشو و فرمولاسیونی باشد که از امولسیون در برابر کپک محافظت کند. چیزی که معمولاً در مناطق مرطوب مانند حمام می بینیم. در نهایت، تا جایی که ممکن است، رنگ کم بو را انتخاب کنید و اتاق را تهویه نگه دارید تا در روزهای آینده اتاق بیش از حد بوی رنگ ندهد.

۳- کفپوش های گران قیمت را با جایگزین های مقرون به صرفه تعویض کنید

اگر از طرفداران کاشی‌کاری و کفپوش هستید، اما تخصص لازم را ندارید یا نمی‌توانید هزینه‌های مالی را بپردازید، کاشی کاری وینیل لوکس یکی از بهترین ایده‌های دکوراسیون حمام و مقاوم در برابر آب است. این ایده یعنی استفاده از کفپوش های ارزان قیمت یک انتخاب در دسترس برای صاحبان خانه و اجاره‌کنندگان است. علاوه بر این، تمیز کردن کفپوش وینیل نیز تعمیر و نگهداری کمی دارد. با استفاده از یک پارچه می‌توانید محلول کفپوش را در کمترین زمان ممکن تمیز کنید!

۴- استفاده از کاشی‌های چسبنده

تهیه کاشی، مصالح مورد نیاز، برش دقیق و به اندازه هر کاشی و اتصال آن به دیوار می‌تواند فرآیندی طولانی و زمان‌بر باشد. به جای این کارمی‌توانید با یک روش مطمئن در زمان خود صرفه‌جویی کرده و راه حل ساده‌تری را دنبال کنید. تهیه کاشی‌های چسبناک و اتصال آن ها به دیوار با استفاده از چسب، روشی ساده، سریع و در عین حال ارزان قیمت برای داشتن یک حمام مدرن است.

۵- فضای حمام را با استفاده از لوازم بهداشتی، تزئین کنید

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ایده‌های ما برای داشتن حمام‌ شیک با بودجه کم، استفاده از محصولات و لوازم بهداشتی مورد نیاز است. به سادگی سرویس خود را با کنار گذاشتن محصولات کمتر استفاده شده یا با مواد آرایشی، لوسیون ها، ژل ها و پمادهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته است، مرتب کنید. این کار می‌تواند فضا را تبدیل به یک حمام زیبا کند و آن را از یک فضای نامرتب به هم ریخته به یک منطقه تمیز و تازه برای استراحت تبدیل می کند.

علاوه بر این ایجاد ایده‌های قفسه‌بندی حمام یا نردبانی با استفاده از چوب بازیافتی ایده‌ای مقرون به صرفه و ارزانی است. با این قفسه بندی می‌توانید لوازم بهداشتی را داخل آن قرار داده و فضای زیبایی را داشته باشید.

۶- سقف حمام را رنگ کنید (به جز سفید)

سقف‌های رنگ‌شده (به جز سفید) در حال تبدیل شدن به یک روند بزرگ برای ایجاد دکوراسیون حمام مدرن هستند و یک راه واقعا عالی برای افزایش جذابیت یک فضا، به‌ویژه فضای کوچک‌تری مانند سرویس هستند. اصولا رنگ سفید را برای سقف خانه انتخاب می‌کنند. اما می‌توانید با توجه به طراحی حمام، یک رنگ متفاوت و به جز سفید را برای حمام خود انتخاب کنید.

۷- کف حمام را رنگ کنید

رنگ آمیزی کف نیز روشی است که اخیرا خیلی مرسوم شده، مخصوصا برای خانه‌هایی که کف حمام‌شان ازتخته استفاده می‌کنند. بنابراین اگر در سرویس خود تخته کف دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک ایده جذاب جهت داشتن دکوراسیون حمام مدرن و ارزان در نظر بگیرید. برای این‌کار باید از یکی از بهترین رنگ‌های چوب استفاده کنید، اما اگر در انتخاب رنگ محدودیت دارید، بهتر است از رنگی استفاده کنید که برای کف طراحی شده ، زیرا بادوام‌تر و زیباتر خواهد بود.

۸- به‌جای کاشی، دیوارهای حمام را رنگ کنید

راه حل ساده و ارزان برای ایجاد یک دکوراسیون سرویس زیبا، رنگ آمیزی دیوارهای آن است. درنظر داشته باشید که رنگی انتخابی شما باید با رنگ سقف و کف (در صورت رنگ آمیزی این دو بخش) همخوانی داشته باشد. همچنین برای زیباتر شدن فضا می‌توانید از یک رنگ ملایم‌تر برای سایه‌زنی دیوارها استفاده کنید. با این کار حمام شیک در انتظار شماست.

۹- کاشی های حمام خود را رنگ کنید

اگر نمی خواهید هزینه (و به هم ریختگی!) برداشتن کاشی های سرویس و جایگزین کردن دوباره را بپردازید، نقاشی روی کاشی های سرویس را در نظر بگیرید که می‌تواند بسیار جذاب باشد. این یک ایده نسبتاً سریع و برای داشتن دکوراسیون حمام با بودجه مناسب است. مهم نیست که از چه رنگی برای اینکار بهره مند می‌شوید، شما با یک ایده ساده و درعین حال جذاب، در هزینه‌ها به مقدار بسیار زیاد صرفه جویی می‌کنید. در انتهای رنگ آمیزی نیز می‌توانید یک لایه رنگ براق را روی کاشی های بکشید. این شما و این دکوراسیون سرویس مدرن با رنگ کردن کاشی ها!

نظر خود را بنویسید